Dienstaanvrager

Wat houdt het tariefplan in en is dit noodzakelijk?

Om onbeperkt beroep te kunnen doen op de dienstverleners op een legale en verzekerde manier is een tariefplan noodzakelijk.

Het tariefplan houdt namelijk in dat er onbeperkt diensten uitgevoerd kunnen worden, binnen al onze categorieën. Het zorgt mede voor de verzekering en het legale kader. Meer informatie kan u hier terugvinden.

Hoe kan ik voor de diensten en het tariefplan betalen?

Het jaarlijks tariefplan kan betaald worden per kredietkaart, bancontact of overschrijving. De maandelijkse en driemaandelijkse plannen kunnen per kredietkaart gekozen worden.

De betalingsmogelijkheden voor de diensten zelf zijn per kredietkaart, overschrijving of bancontact worden overgemaakt.

Hoe kan ik opnieuw beroep doen op dezelfde dienstverlener?

Eenmaal dat u samengewerkt heeft met een dienstverlener, zal de dienstverlener terug te vinden zijn in het adresboek op uw account. U heeft de mogelijkheid om de dienstverlener rechtstreeks een aanvraag te versturen waarbij u kan aangeven of het gaat om een nieuwe eenmalige dienst of een dienst op regelmatige basis. Meer informatie kan u hier terugvinden.

Kan ik een factuur krijgen?

De particuliere dienstverleners hebben niet de mogelijkheid een factuur op te stellen voor de uitgevoerde diensten. Wel zal er steeds na betaling van de dienst een gedetailleerd betalingsbewijs opgemaakt worden.

Voor de diensten uitgevoerd door de zelfstandige dienstverleners (te herkennen aan de blauwe Pro badge) zal er na betaling een factuur beschikbaar zijn. De prijzen voorgesteld door de zelfstandige dienstverleners zijn btw inclusief. Eveneens voor het tariefplan zal er een factuur beschikbaar zijn op uw account.

Hoe werkt ListMinut juist?

Via ListMinut kan u een dienst aanvragen. Uw aanvraag wordt vervolgens verstuurd naar de dienstverleners in uw omgeving. Ze kunnen zich kandidaat stellen voor uw aanvraag en een prijsvoorstel doen. U kan vervolgens uit de verschillende voorstellen, het meest geschikte voorstel selecteren.

Na uitvoering van de dienst, sluit de dienstverlener de dienst af via het platform en wordt de betaling voor de dienst via het platform overgemaakt. Meer informatie kan u hier terugvinden.
Dienstverlener

Hoe kan ik jobs uitvoeren via ListMinut?

Om jobs uit te voeren via ListMinut moet u een profiel als dienstverlener aanmaken. U zal vervolgens via uw account de jobs in uw omgeving kunnen terugvinden en zich kandidaat kunnen stellen.

Eenmaal geselecteerd als dienstverlener, ontvangt u de contactgegevens van de aanvrager en kan de dienst uitgevoerd worden. Na de uitvoering van de job dient de job via het platform te worden beëindigd en zal de betaling op uw bankrekening worden overgemaakt.

Hoe werkt een terugkerende job?

Een terugkerende job is een job die op regelmatige basis bij eenzelfde klant wordt uitgevoerd. Deze kan na een eerste afgesloten samenwerking opgestart worden door de dienstaanvrager.

Nadat de terugkerende job opgestart is, zal er na de beëindiging van een job automatische een nieuw job in uitvoering verschijnen voor een volgende afspraak.

Meer informatie kan u hier terugvinden.

Wat is mijn statuut wanneer ik een job uitvoer?

Als particuliere dienstverlener heeft u een statuut van particulier die binnen de wet van de deeleconomie op occasionele basis bijverdient. Het gunstregime van de deeleconomie is enkel van toepassing voor particulieren die bepaalde diensten uitvoeren voor andere particulieren.

Als u ingeschreven bent als zelfstandige dienstverlener vallen de uitgevoerde diensten onder uw statuut als zelfstandige. Meer informatie kan u hier terugvinden.

Hoe kan ik een offerte opmaken via ListMinut?

Na de uitvoering van een eerste job, zal de optie van een gratis bezoek beschikbaar zijn bij het solliciteren. Nadat u geselecteerd bent en bent langsgegaan bij de klant, kan u via de optie ‘Een prijsofferte opstellen’ via uw account een prijsofferte verzenden.

Meer informatie kan u steeds hier terugvinden.

Hoe moet ik mijn inkomsten aangeven?

ListMinut zal de inkomsten gegenereerd via het platform binnen de deeleconomie aangeven bij FOD Financiën voor u en u een fiscale fiche bezorgen zodat alles in orde is.
Heeft u uw antwoord nog niet gevonden?
Ontdek meer vragen en antwoorden in onze FAQ of stuur ons een bericht via ons contactformulier hieronder:
Algemene vragen

Hoe werkt het ListMinut?

ListMinut is een platform dat dienstaanvragers in contact brengt met betrouwbare dienstverleners uit de omgeving voor het uitvoeren van kleine klussen. Als dienstaanvrager plaatst men een dienstaanvraag die uitgestuurd worden naar de dienstverleners in de omgeving. De dienstverleners kunnen zich vervolgens kandidaat stellen voor de job. Uit de verschillende voorstellen kan het meest geschikte voorstel geselecteerd worden en vervolgens uitgevoerd worden.

Meer informatie kan u hier terugvinden.

Zijn de diensten gedekt door een verzekering via ListMinut?

Ja zeker! ListMinut zorgt ervoor dat de diensten en de particuliere dienstverleners verzekerd zijn tijdens de uitvoering van de diensten via het platform. Meer informatie over de verzekering, kan u hier terugvinden.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Het kan soms 5 à 10 minuten duren vooraleer u deze e-mail ontvangt. Mocht u de mail niet kunnen terugvinden, kijk dan uw spamfolder/ongewenst e-mails na. Kan u echter de e-mail daar eveneens niet terugvinden, aarzel niet om ons te contacteren.

Wat betekent “Mijn saldo” op ListMinut ?

Het saldo geeft het beschikbaar ListMinut-krediet weer op uw account. Het krediet kan afkomstig zijn van een promo code of een speciale actie. Het zal steeds automatisch in mindering gebracht worden bij de betaling van een volgende dienst.

Hoe kan ik me uitschrijven?

U kan zich uitschrijven via uw account door te klikken op de rode optie ‘mijn account verwijderen’. Hou er rekening mee dat het verwijderen van uw account definitief is en fat al de gegevens verwijderd zullen worden.

Een vraag met betrekking tot uw persoonlijke gegevens (GDPR)? Ga naar het formulier